Van de Haar heeft onlangs de eerste werkzaamheden aan het 5 Mei-plein in Maarn afgerond. Wij verzorgden op dit project de online communicatie om bewoners te informeren en te betrekken bij de werkzaamheden. Je leest hieronder hoe we dit aanpakten.
“Een fijne samenwerking met een duidelijk inzicht van het bereikte doel!” – Van de Haar.
Direct goed geïnformeerd
Bij werkzaamheden is het belangrijk dat omwonenden en weggebruikers aan de voorkant al geïnformeerd worden. Dit voorkomt verwarring en frustratie tijdens de uitvoering. Vandaar dat ervan tevoren is gekeken naar het gebied dat bereikt moest worden. Twee weken voorafgaand aan de werkzaamheden zijn vervolgens binnen dit gebied verschillende berichten gedeeld.
Berichten op maat
De berichten die wij deelden bestonden uit verschillende tekstversies en werden gedeeld via Facebook, Instagram, LinkedIn, Google Ads, Google Search en YouTube. Zo werd de doelgroep constant bereikt op een manier die voor elk individueel persoon het meest van toepassing was.
Toen de planning anders liep
Halverwege het project wijzigde de planning onverwacht. Via social media werden we hierop geattendeerd en binnen 10 minuten stond de campagne offline. We namen direct contact op met onze opdrachtgever, stemden de nieuwe datum af en hadden de campagne in één uur weer live met de juiste informatie.
Het resultaat
De snelle, transparante en pro-actieve manier van communiceren werd positief ontvangen door zowel de omgeving als onze opdrachtgever. We ontvingen complimenten over de alertheid en professionaliteit van onze aanpak. Een mooi voorbeeld van hoe goede monitoring en samenwerking leidt tot vertrouwen en betrokkenheid.

